I lyset af den alvorlige situation med COVID-19 bidrager Fjord Line til at stoppe spredningen ved at aflyse alle sejladser mellem Hirtshals  og Stavanger-Bergen, samt mellem Hirtshals og Langesund, Sandefjord og Strømstad. Som en ekstraordinær trafikforbindelse etablerer Fjord Line i stedet afgange mellem Hirtshals og Kristiansand. De beskrevne tiltag gælder fra mandag d. 16. marts 2020 og i første omgang i 30 dage.

Den eskalerede smittesituation rammer de fleste. Fjord Line har stort fokus på sikkerhed og hygiejne om bord, og grundet den nuværende situation har vi forstærket disse rutiner yderligere. Foreløbig har der ikke være rapporteret om corona-smitte blandt Fjord Lines passagerer eller besætning.

Danske og norske myndigheder har indført væsentlige tiltag for at begrænse smittespredningen. Fjord Line følger til enhver tid de generelle råd og retningslinjer fra nationale og lokale myndigheder og har derfor besluttet at indstille trafikken på nogle af vores linjer. Dette gælder flg. linjer:

• Bergen- Hirtshals: Sidste afgang søndag d. 15. marts kl. 13.30.
  • Stavanger-Hirtshals: Sidste afgang mandag d. 16. marts kl. 08.30.
  • Stavanger-Bergen-Stavanger: Ingen afgange efter søndag d. 15. marts.
  • Langesund-Hirtshals: Sidste afgang søndag d. 15. marts kl. 14.30.
  • Sandefjord-Strømstad: Siste afgang lørdag d. 14. marts.

Ny ekstraordinær linje

Som en ekstraordinær trafikforbindelse etablerer Fjord Line i stedet to daglige afgange i hver retning mellem Hirtshals og Kristiansand. Den rute bliver betjent af et af vores skibe, som normalt sejler på ruterne til Vestlandet og Langesund.

Alle vores passagerer, som er booket ind på en af de linjer, hvor sejladsen nu indstilles, vil få tilbuddet om at rejse på den nye midlertidige linje i stedet. Alle andre, som har behov for transport mellem Norge og Danmark, er velkommen om bord hos os.

• Jeg tror på, at alle har forståelse for de tiltag, vi nu gør for at begrænse omfanget af smitte med virusset COVID-19. Jeg er bevist om, at dette kan opfattes som en indgriben i folks rejse- og ferieplaner, men grundet den nuværende situation og efter råd fra nationale myndigheder, vurderer vi, at dette er det rigtige at gøre, siger Rickard Ternblom.

Gratis ændring af bestilling

Det gælder for alle passagerer, som har bestilt almindelige bilpakker og cruise med bestillingstidspunkt i perioden fra 10.03.20 til 31.05.20, at de kan ændre rejsedatoen gebyrfrit op til 48 timer før afrejse. Denne ændring i vores rejsevilkår gælder frem til 31.05.20. Efter denne dato vil vores almindelige rejsevilkår træde i kraft igen.

Afbestilling er også mulig, men da vil det være de gængse afbestillingsvilkår, som er tilknyttet billettypen, som er gældende.

Vi kontakter alle

Vi vil i kronologisk rækkefølge kontakte alle vores kunder, som er berørt heraf. Dette betyder, at alle de, som skulle rejse i umiddelbar fremtid, vil blive kontaktet først. Dette drejer sig naturligvis om mange kunder, så det kan betyde, at det vil tage noget tid, før vi har fået kontaktet alle.

Vi beder fragtkunder om at kontakte deres respektive fragtkontorer.

Ovenstående tiltag gælder fra mandag d. 16. marts 2020 og i første omgang i 30 dage. Det vil sige til d. 15. april 2020.

Kontakt: Rickard Ternblom

Telefon: +47 901 67 309

Fjord Line blev grundlagt i 1993 og er i dag Norges næststørste færgerederi i international passager- og godstrafik mellem Norge, Sverige og Danmark med en markedsandel på 21%. Selskabet har fire skibe, opererer på fem færgeruter, beskæftiger omkring 700 årsværk og transporterer årligt over 1.4 millioner passagerer. I tillæg til passagertrafikken tilbyder selskabet også fragt af erhvervskøretøjer og gods.

Offentliggjort: 13. marts 2020 15:31