Når trafikken med MS Stavangerfjord og MS Bergensfjord gjenopptas i henholdsvis mai og juni, vil skipene permanent seile mellom Bergen – Stavanger – Hirtshals – Kristiansand.

– Dette er et strategisk grep for å sikre et enda bedre tilbud for våre reisende og fraktkunder på den korteste korridoren mellom Norge og kontinentet. Endringen medfører en høyere frekvens, helårstilbud mellom Kristiansand og Hirtshals og at våre kunder kan velge å seile med søsterskipene MS Stavangerfjord/MS Bergensfjord og høy hastighets katamaranen Fjord FSTR, sier administrerende direktør Brian Thorsted Hansen i Fjord Line.

Endringen betyr at MS Stavangerfjord og MS Bergensfjord ikke lenger vil anløpe Langesund Havn. Fjord Line har hatt trafikk til og fra Langesund siden 2014.

– Jeg ønsker å takke for det gode samarbeidet med lokalmiljøet, havnevesenet og kommunen i denne perioden. Det har vært av stor betydning for Fjord Line, sier Hansen.

Reisende som allerede har booket avganger til eller fra Langesund vil bookes om til å reise til eller fra Kristiansand, dersom dette ikke er ønskelig kan de velge at få refundert reisen eller få et gavekort som kan brukes på en annen reise. Vi beklager selvsagt overfor våre kunder som blir berørt av dette, sier Hansen.

Fjord Lines øvrige ruter vil ikke påvirkes av endringene.

Fakta

• Fjord Line ble grunnlagt i 1993 og er i dag Norges nest største fergerederi i internasjonal passasjer- og godstrafikk mellom Norge, Sverige og Danmark med en markedsandel på 21 prosent.
  • Selskapet har fire skip, opererer på tre fergeruter, sysselsetter rundt 700 årsverk og transporterer årlig over 1,4 millioner passasjerer.
  • I tillegg til passasjertrafikk tilbyr selskapet også frakt av nyttekjøretøy og gods.

Publisert: 03. februar 2023 13:16